ska vi äta lite mer?

dagen efter den stora dagen, som förvörigt kändes rätt konsitgt och inte speciellt julig. Visst är det konstogt? Första gånger på år som det är snö på julafton och man har ingen julkänsla?
Allt somallt är jag nöjd med dagen. Sket i skidåkningen och satt hemma, skrev rim och gjorde mig fin istället.
Lite olika störningsmoment under kvällens gång men inget major. Mysiga julsånger blev det i alla fall vid middagsbordet. : )
Det känns som den här julen firade jag som vuxen. Dagen flög förbi och man behövde inte vänta på Kalle Ankas Jul som man tittade lite, ibland uttråkad och ibland nostalgisk på. Middagen gick fortare än vanligt (trots att vi aldrig suttit så länge vid bordet tydligen) och helt plötsligt kom tomten, som man i alla år väntat och väntat på.
Dessutom var det ingen större spänning i hela julklappsöppningsmomentet (kul ord jag kom på) och det var faktiskt på gränsen till tråkigt i vissa stunder.
Många fina klappar öppnades men det var inga leksaker som tidigare. Eller OK, jag har inte fått leksaker på väldigt länge, men i år kom jag liksom på det.
Fast jag fick i och för sig ett UNO spel av mamma.
Ja, en annorlunda jul var det verkligen. Men den var mysig!
I kväll är det middag på gårdagens rester och lite till. Kanske hinns det med en film till. Har redan hunnit se (läs; sovit mig igenom halva) Public Enemy med snyggingen himself, Johnny Depp. Jag tror den var bra. Rätt bra slut var det.
Funtar på om jag ska pracka på grabbarna the Rocky Horror Picture Show som jag fått av David. Dom verkade inte speciellt tända på den när jag visade den.. men det ska nog lösa sig.

Kommentarer

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0