While my guitar gently weeps

äntligen har vi kommit fram till den fina lägenheten uppe i Hamrafjäll! Den pyttebyn ligger en bit utanför Tänndalen och skyltarna här är på både svenska och norska! Så watch out norrmän, jag är nära nu!
Resan har faktiskt varit läskigt lång men jag har sovit 2/3 av resan så jag är härligt såsig och dregglig överallt.
Jag är faktiskt riktigt upprymd just nu! Flera livsplaner och andra poletter har fallit ner.
Som jag kanske sagt tidigare så fick jag Sofi Farmans bok; Elsas Mode, i födelsedagspresent av mamma. Boken handlar om Elsa som kommer hem från New York och vill komma in i Stockholm modecetrum. Hon startar en blogg som delar namnet med boken och det blir en hit.
Jag har nu alltså återfått hoppet om att min blogg kommer bli STOR och att skvallerbloggar som falsksanning och classe.kinza-kenza kommer skriva om mig varenda daaag!
För att få igång allt har jag nu lagt till mig på fenomenet Bloglovin. Så om DU har det så kan du lägga till mig för det vore typ übermysigt!! hehe
En annan sak som gått upp som ett ljus för mig är vad jag vill hålla på med när jag blir stor.
Jag har länge funderat på var jag vill bli och jag har funderat på allt från hjärnkirurg till caféägare. Men nu är det alltså klart. (fast det kommer nog vända snart.. men det känns mer permanent den här gången)
Jag vill hålla på med mode.
jajamensan. När jag satt och begrundade mitt livsval i bilen idag kom jag på att jag sedan jag var liten suttit (i skitfula kläder iof) och ritat kläder. Jag har designat klänningar, klockor, väskor skor. ja todos saker!
så, jag har bestämt mig för att efter gymnasiet, jobba gärnet i ett år och spara in massa pengar. Sedan drar jag till USA sommaren 2012 och börjar plugga på antingen FIDM i LA eller FIT i New York. På det senare lär man sig rita mönster och lite sånt. har inte så stor kolla men min moster har gått där. Måste säga att livet i New York lockar lite mer nu.
Sedan när jag har varit där i ett par år (och självklart träffat min R-Pattz) kommer jag hem förhoppningsvis , just nu är jag inte speciell sugen på att fortsätta bo här, och skaffar mig ett coolt jobb. Kanske kombinerar jobb med studier på Universitetet för att få en svensk examen. Antagligen blir det väl Juridik. När jag är klar med det skaffar jag mig ett ännu coolare jobb än det förra, kanske startar mitt eget märke, eller varför inte bli chefredaktör på Vouge. I skrivande stund ser jag mig tillbaka i New York i min vindsvåning på Fifth Avenue. visst kan ni se det också?
Emma Serner, nya Anna Wintour.
Åh, jag är så glad att jag kommit på något jag vill hålla på med!! även fast vissa må tycka att det låter töntigt.
Jag har till och med berättat för mamma o pappa och dom accepterade det faktiskt! Ovanligt bra tog dom det!
HOHO!
med ny inspiration och MYCKET fritid komme rjag förhoppningsvis uppdatera bloggen mera nu under julen än vad jag gjort under dom tidigare veckorna.
Berätta för era kompisar, För Miss Lidingö är tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Dadaa

har lagt till dig nu :D

2009-12-20 @ 16:58:09
URL: http://dadaas.blogg.se/

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0