Vad vet vi?

godmorgon fans!
hur har eran natt varit? Min har varit bra, inga trevliga drömmar dock, men jag har fått sova ut ordentigt:) jag gick upp halv tolv och gjorde en riktig höjdar frukost och läste tidningen:)
I Svd så var det en artikel om Guantanamo. var det någon som läste den? den var så otroligt gripande! den handlade om en föredetta fångvaktare på Guantanamo Basen i Kuba. Det var otroligt grymma saker båda han och fångarna där utsatts fö. Man vet ju inte så mycket om det där stället, det finns ju inga in-sider källor, men den här killen har efter att jhab kommit tillbaka valt att gå ut med det han sett, trots att han rikserar att bli åtaland för landsföräderi.
Han berättar tillexempel att han vid ett flertal tillfällen fått vittna till grova misshandlingar på sina egna kollegor av sina egna kollegor. En kille fick som första uppdrag när han kom fram till basen att klä sig i fångarnas oranga kläder och sedan som ett träningsmoment få va en test kanin för olika tortyr-tekninker av de andra anställda. han fick ett kodord som han skulle skrika när han ville att prövningen skulle sluta, men när han skrek kodordet om och om igen var det ingen som lyssnade. de var för upptagna med att strypa honom och slå hans huvud i betonggolvet. Mannen har n en kroninsk hjärnskada och har varit tvungen att gå i förtidspension. hemskt!
om ni vill läsa hela artikels finns den här. jag rekomenderar er verkligen att läsa den. det är en riktig ögon-öppnare!

jag har fortfarande inga speciella planer för dagen, sk bara ta det lungt och lyssna på bra musik:) just nu klingar Coldplay i högtalarna! om man ändå fick gå på deras konsert!!
Efter jul någon gång så satt jag o mamma i bilen och så kom Coldplay på och jag stt och gnällde på hur bra dom va och '' Om man ändå fick gå på deras sista konsert i Sverige!''
då säger mamma;
- '' Du hade ju kunnat sagt det lite tidigare så hade du kunnat få det i julklapp!''
Great.

Nu ska jag hitta på något annat:)
vi hörs lite senare puddingar!

pussokram
Särnan

Kommentarer
Postat av: R

obehagligt ställe det där!

2009-02-22 @ 16:17:13
URL: http://rebeccalindroth.blogg.se/
Postat av: Anonym

hemskt!:O

oow coldplaaay i augusti :D finns det inga biljetter alls kvar? <3

2009-02-22 @ 18:58:45
Postat av: E

sv R: javet!! och man har ju lixom ingen aning om vad som händer där!



sv anonym: ja! Nej, nada!

2009-02-22 @ 23:03:15
URL: http://misslidingo.blogg.se/

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0