Obama!

Hej bloggen!
Idag är en STOR dag! Klockan 18.00 i kväll invigdes Barack Obama som USA's president! Jag såg inte talet, men jag hörde det via telefon. (Mamma såg det och jag ringde henne). Det lät verkligen bra! Han har en grym retorik och en fantastisk röst! man blir lixom fångad.
Han är från och med nu, den mäktiaste mannen i världen.

Utöver denna uppståndelse idag, har dagen spenderats i skolan som vanligt. Vi hade den där debatten idag. Jag kommer inte ihåg om jag berättat om den, men vi skulle iallafall vara reda på att debattera för och emot; marknads- planekonomi, Höga- låga skatter och privat ägda eller offentligt ägda skolor/vård. Ganska jobbigt..
Jag blev såklart tilldelad vänster-åsikterna. dvs, jag var frö höga skatter, statligt ägda företag och för ekonomi lutandes åt planekonomi... Helt emot mina egna värderingar. Men det gick bra trots omständigheterna:)

Efter debatten åkte vi till Historiska museet och kollade på vikinga utställningen. Kanske inte min favorit sysselsättning. men det var faktiskt ganska intressant.

Om planerna hadå gåttsom planerat hade jag fått springa från museet till min gitarr som låg några kvarter bort. Men vi slutade typ 2 timmar tidigare än planerat, så jag o Bäret åkte och fikade på Wayne's:) det var trevligt! och för ovanlighetens skull tog jag lite bilder:) jag ska börja göra det nu så att ni kan se vad jag håller på med:P

Mitt bär<3


Vi drack världens godaste fruktsmoothie! inget socker och gjord på exotiska frukter och äppeljuice! mums!


lilla jag


Bäret lämnade mig lite tidigare så jag gjorde korsord. klarade hela. *stolt*

Så därja!
Nu har ni lite att njuta av ;D
Vi hörs lite senare, för nu ska jag göra mig lite iordning och sen är det New Moon som gäller!
Föresten.. kollar ni på det här programmet på femman om den lilla flickan som föddes med två ansikten? helt sjukt!

Men hörs snart kära läsare!
Särnan

Kommentarer
Postat av: johanna

sexy people!

2009-01-21 @ 06:24:49
URL: http://strulan.webblogg.se/
Postat av: rebecca

wayne's och obama for the win!

2009-01-21 @ 08:32:17
URL: http://rebeccalindroth.blogg.se/

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0