Schweiz!

Äntligen har jag kommit i kontakt med en dator!! 
Jag sitter just nu i Buttisholz, någonstans i Scweiz och bara njuter av min sista dag här:) Det har varit jättekul att vara här, dock måste jag erkänna, att så kul är det faktiskt inte att åka skidor... men sälskapet och lixom natuer och så är ju härlig;) Jag har hunnit fota massor på berg och annat liknande, dock inget på mig själv:P 
I onsdags och igår var det strålande sol och super härligt! på onsdagen var inte så varmt och jag fick typ ingen färg men i går! ojojoj... det va typ 17 grader!! I BACKEN!! jag underskattade dock solens förmåga och nu är jag härlig skit röd i hela ansiktet:P men det kommer lägga sig mer och mer, så i tid till skolan så kommer jag vara bruun!!! najsing najsing! 

Som jag sa så sitter jag här i Buttisholz, men det har jag inte gjort hela veckan. 
I måndags gick planet som planerat 19,35 och vi landade typ lite efter nio. Då plockade min kusin, Anders-mitt kusinbarn Claras pappa-, upp mig, mamma och clara på flygplatsen och så bar det iväg till Engelberg, där vi skulle bo till och med fredag kväll. När vi kommer upp till själlvaste Engelberg staden så är det jävligt mycket snö på vägarna och vi har inga snökedjor på, så vi börjar rota runt i bagageluckan men finner inga... Så Anders springer in på Alpenclub, där hans vän jobbar (det är ett hotel) och även där jag och mamma skulle checka in dagen efter, och ber dom ringa efter taxi så att vi kan komme uopp till lägenheten vi skulle bo i över natten. Taxin kommer och vi lastar in allt och åker upp för berget till lägenheten. Väl uppe packar vi ur allt och tackar taxichauffören så hjärtligt och sätteri nyckeln i låset. Och det är fel nyckel!! vi pillar och pillar men kommer inte in i lägenheten, anders ringer ägaren av lägenheten, som är pissfull och har tappat rösten, och hon konstaterar att det är fel nyckel även hon. Som tur var hade anders tagit emot taxichaufförens visitkort så vi ringer på honom igen=pinsamt, och så åker vi ned igen och checkar in på ngt rutten hotel. Inte världens bästa start kanske, men av någon konstig anledning blev jag inte förvånad att det resulterade på det viset... 

Resten av vistelsen i Engelberg var mycket trevlig, och ja. Det var bara snygga snowboard killar i backen! 

På fredag kväll åkte vi ned hit till Buttisholz och nu sitter jag här, i världens spejsade lägenhet högst upp i ett lägenhetshus. Med takveranda och nån dush-grej som sprutar upp i arslet i toan så man slipper torka sig. den har jag inte vågat pröva m ig på dock. Mamma gjorde det, men ångrade sig snabbt. någon hade nämligen ställt in strålen så att den var skitkall och när man väl startat strålen så går det inte att stoppa den,. så hon satt fast där i några minuter med en svinkall stråle upp i röven, och när det var slut så kom den lilla fönen, som även den var kall. Efter det besöket var hon lätt uttryckt stum där nere... 

Imorgon går flyget tiiidigt på morgonen. typ 06,15 eller nått så det är upp och hoppa lingon soppa vid halv fem. men det är tydligen asbra tax-free på flygplatsen så det ser jag fram emot! :D

Nu ska jag nog sätta mig och kolla på film eller bara läsa min bok:) 
Vi hörs imorgon! 
och OJ vad jag saknar er! 

pussarochkramar
Särnan

ps. två saker till. Jag har hittat sockerfri choklad!!! inte lika god som vanlig choklad, men ändå!! och det är sextonårsgräns här!:D tjoho! ds

Kommentarer
Postat av: R

(8) "vill ha dig i sverige hos miiig, tiden den stannar när jag är själv i sverige, åh jag längtar jag hoppas och blickar fraaam, ge mig emma idag!" (8)

2009-03-01 @ 17:43:37
URL: http://rebeccalindroth.blogg.se/
Postat av: fanny

jag var i engelberg på påsklovet förra året! :D

2009-03-01 @ 21:07:36
URL: http://perfectsymmetry.blogg.se/
Postat av: fanny

sv: ja superfint :) hehe tack

2009-03-02 @ 13:57:09
URL: http://perfectsymmetry.blogg.se/

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0