Dag 2 och 3; Better safe then Sorry!

nu kör vi en liten lättare update på de senaste två dagarna!
Igår var vi i Hariyuki och Ginza. Rätt coola områden med mycket affärer men framförallt mobiloperatörernas högkvarter. Vi beökte KDDI's showroom där de senaste modellerna, som vattensäkra mobiler och mobiler med TV i, visas för de som vill kolla. Riktigt coola prylar med sjukt innovativa och kreativa lösningar!
Vi besökte även Sonys showroomr, men det var inte soeciellt roligt..
På kvällen åt vi på en extremt häftigt restaurang där man sitter runt en bar, och på baren sitter två kockar som grillar all mat framför en sträcker ut tallrikar till alla med träspadar. varje gång de ger ut er beställning så ropar de va det är till de andra som jobbar där, som direkt efter ropas samma sak. sjukt konstigt och absurt!

Idag besökte vi ett företag som heter Team Lab. företagets VD, Inoko, är japans mest kreativa webkonstruktörer och it-designer. helt seriöst, jag vill bara flytta hit och börja jobba där, för det var så sjukt balla grejjer de hade gjort! de hade bland annat tagit fram en uppfällbar mobil som hade en skärm även där knapparna satt. och varje gång man skrev något så bildades ett möster. och när an skulle radera något så kom en fisk som svepte bort texten eller siffrorna. en annan variant av mobilen var att bakgrunden var en stad som såg ut ungeför som blipville och som anpassades efter vilka du ringde mycket (vänner, jobb,flickvän/pojkvän) och hur mycket batteri eller mottagning du hade. så kul!!
efter lunch åkte vi ungdomar, tillsammans med vår tolk Taka, till teknikstaden Akihabara. En hel stadsdel med bara teknikaffärer. Rätt tråkigt om man inte letar efter något speciellt men definitivt en upplevelse!

Sedan nu på kvälln åkte bara vi unga till Shibuya och åt middag. Vi leteade utan resutat efter sushi (VA??) men fick tillslut tag på ett rätt sjysst ställe med rikrigt god mat:)
Innan middagen lyckades jag även köpa en riktigt snygg skinnjacka för 3990 yen, dvs 319 svenska kronor!!
C R A Z Y! :D

nu tycker jag ni får njuta av min resa i bilder istället :)

man kan säga att mobilpimpning är rätt stort här..


japp, detta är en mobitelefon(!)

ok, nu ville visst blogg.se inte att jag skulle lägga upp mer bilder.. -.-  men jag lägger upp fler imorgon!

än så länge kan ni följa oss på twitter (twitter.com/tutokyo) jag har hittat på en kodning och skriver en ' efter de inlägg som är mina:D men det behövs kanske inte för sofia känner mig så bra att hon kan lista ut det ändå ;)

nu är klockan hav ett på natten här och jag ska upp halv nio, så nu är det sängen som gäller.
saknar er mina små hjärtan!


Kommentarer
Postat av: sofia

Åååååh, faan va najs! Jag vill ocksåå vara i Japan och kolla på nya grejjer! Det låter ju helt... supernajs, tolk? glassigt! ;)

Haha, nej precis, för mig behövs ingen kpodning!

Saknar dig mäst mitt lilla bääär! Föressten så MÅSTE du lyssna på SR metropol på onsdag 14:30 Svensk tid, jag lovar, detta vill du INTE missa. Jag tror jag har en framtid inom radio, plus att det är en liten grejj till FARES därnånstans också. Du kan lyssna via Sr metropols hemsida http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=2842

Om du finner tid i all Japanextas!!

Och om du får tillfälle, RING MIG DIREKT! Saknar dig mäst ! <333333

2009-11-02 @ 19:34:08

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0