Jaha, då kör vi då

Sitter och känner mig lite sådär halv-melankolisk såhär, 13,5 timmar innan jag börjar trean.
De flesta brukar ju svära ett löfte på nyårsafton att aldrig med göra si och från och med nu alltid göra så, men jag tror faktiskt att fler i min ålder gör det till skolstarten efter sommaren. Man lägger ett löfte om att ta tag i sina studier, hålla sig motiverad, börja träna mer etc etc. När man fortfarande går i skolan betyder inte nyårsafton inget mer än att det är ett nytt år, men man går ju fortfarande i samma klass. Det är fortfarande ett halvår kvar innan man verkligen är fri.
För mig är morgondagen ett steg i rätt riktning hoppas jag. Jag ska försöka att inte skjuta upp allt så himla mycket utan bara göra det. Jag ska börja träna ordentligt inte äta så mycket s k i t. Jag ska försöka jobba så mycket som möjligt, helst två gånger i veckan så att jag har pengar att göra de sakerna jag vill.
Trots att mina förväntningar och värderingar på bra betyg har sjunkit mycket sedan jag började gymnasiet så ska jag försöka hålla mitt betygs-register fritt från G:n.
Den här gånger ska jag verkligen försöka, för det kommer finnas så mycket som jag kommer kunna ha som  delmål. Som Spanien i tre veckor, eller Indien i lika många. Och det största så klart, att sluta trean. Jag vet att man säger varenda gång vid en sådan här  vändpunkt, att den här gången kommer jag lyckas! Men jag hoppas verkligen att det stämmer för den här gången. För jag har så mycket som jag vill bevisa att jag faktiskt kan lyckas med!
Vi får se hur det går. MEn jag tycker jag börjar med att gå till skolan i morgon, inte allt för pessimistisk och börjar om lite granna.
Det kommer gå bra.
Lycka till ni andra i morgon! Sista året innan livet börjar, Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: johanna

nu kör vi, tjohooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!

(jag är egentligen så jävla otaggad HEHE)

2010-08-19 @ 10:40:05
Postat av: anastasia

gillar det här inlägget! jag känner exakt samma:D pusssssssssssssssssssss

2010-08-25 @ 14:43:13

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0