En sommar

Är det inte sjukt hur mycket studenterna super på utspringsdagen? Och lärare och föräldrar hjälper till att fixa fram allt vad flak och studentskiva heter.
I går var jag fella, rebecca o sofia vid Sergelstorg och kollade när bland annat Östra och Gångsätra åkte runt och firade och vi var ju inte direkt ensamma om att stå där och glo. Nejnej, det var nog några hundra andra som stod där med oss och smålog åt de glada studenterna som firade livet ur sig.
Jag var och kollade förra året också men det här året var det så himla mycket mer annorlunda. Det är faktiskt bara ett år kvar nu. Och var det inte i måndags som vi slutade ettan?
Gymnasiet går så snabbt. Nästan lite för snabbt. Om ett år måste jag ha allt klart och planerat. Jag ska ha fixat boende och visum så jag kan åka till New York och uppfylla drömmar och jag ska vara någorlunda tillfreds. Kommer jag hinna? Kommer allt jag vill göra ens bli av? Jag hoppas det.
Den här sommaren kommer jag ta tillvara på mer än någon annan. Det är sista sommarlovet. Det är sista sommaren för mycket annnat. Förhoppningsvis inte så mycket men just nu verkar det som om det blir sista sommaren. Jag vill vara på Gotland så mycket som möjligt. Men ju äldre man blir, jag blir, desto mer måste jag hinna med. Jag ska jobba, jag ska resa, jag ska på festival. Alla hoppa, nja kanske inte jobbet så mycket, är riktigt roliga saker som jag själv valt. Men ibland längtar jag tillbaka till när man fortfarande oroade sig för Karius och Baktus när man åt godis istället för Beach 2010 om ni förstår vad jag menar.
På ett sätt kommer den här sommaren bli den bästa hittils och samtidigt den värsta,
men jag lever på hoppet.

Hej

Kommentarer
Postat av: anastasia

aw vad gulligt inlägg :)<3

2010-06-05 @ 10:53:14

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0