Sofia Helena Teresia Efraemsdotter Kings Arnsten equals total awesomness

Fyfaan va jag är busig! Har hackat in mig i emmas blogg. Då kan jag lämmna ett rejält bromsspår här tänkte jag. Samtidigt kan jag ju spy ut lite tankar som cirkulerar runt i mitt lilla huvud dagarna i ända.
Som idag tillexempel, när jag hängde med mina barnvaktsbarns fader, som för övrigt är göteborgare. Så började han äta en massa räkor. Dom är ju råa tänkte jag. Men så är det ju, kom jag på. Man äter dom råa.
Är det inte lite konstigt nu när vi är så noga med att koka allting till sitt yttersta. Eller steka det så att alla bakterier försvinner. Räkor är ju gott iallafall.

Jag är ensam hemma. Jag trodde jag skulle få compagnion av min käre bror, men honom har jag då inte sett röken av. Systra mi försvann som ett skott till farmor när jag kom in igenom dörren. Så här sitter jag.
Jag gick, efter ett tags ätande sushi, pluggandes på de sista skoluppgifterna och drickandes vatten som en gravid kvinna(Vatten är oj så underskattat) in till mina föräldrars lätt blåmarinerade rum för att inta garderoberna.
Detta är ju då ioförsig på egen risk, då man inte gärna vill hitta allt man hittar i dessa garderober. Men de jag hittade var en harmlös påse chokladkakor, en underbar klänning från gammelfarmor. Som så fort åkte på och så gick jag och snurrade framför spegeln som en riktig prinsessa. Jag har blivigt så stor. Så hitta jag en frän kofta som nu är i min ägo. Det man hittar det får man.

P3 har hållt mig sällskap med livesedning av käre Petter, en livekonsert med Anna Ternheim följt av en intervju med José Gonsales(som tydligen är svensk, vafaan?) Fyfaan vad jag är ensam.

Skulle vilja avsluta med ett citat från mitt barnvaktsbarn Aina 4år "Sofia, vet du vad jag heter? Aina Liljegren Tuva. Eller nej... Aina Liljegren.....Karin Tuva Snöblomma. Nej nej, vet du vad jag heter? Aina Liljegren Maskros Blo... Pu... Nej jag heter Aina Liljegren Karin Tuva Mamma Puss Önskar. Eller nej nej nej. Aina"


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah sofia <3

2010-06-07 @ 23:07:04

Lämna en liten kommentar här! Det är så roligt att höra vad ni tycker!:D

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0